Cum avem grija de noi la menopauza

Cum avem grija de noi la menopauza

Cand se vorbeste despre menopauza, literatura de specialitate enumera peste 20 de simptome. Bufeuri, transpiratii nocturne, tulburari de somn, uscaciune vaginala, dureri de cap, dureri musculare, probleme de memorie, ceata cerebrala, schimbari de dispozitie, menstruatii neregulate, scaderea libidoului, usturime vaginala, pierderi involuntare de urina, crestere in greutate, anxietate, depresie, par uscat, unghii fragile, piele uscata, lipsa de concentrare, probleme digestive, balonare, rigiditate in articulatii, osteoporoza, palpitatii, oboseala…

Continuand pe aceeasi linie seaca, datele statistice arata cam asa:

  • Varsta medie: 52 de ani. Menopauza apare de obicei intre 40 si 55 de ani, pe masura ce nivelul de estrogen din organism scade.
  • Menopauza inseamna absenta timp de un an a menstrelor si apare prin „consumarea” numarului de foliculi din ovare.
  • Statisticile arata ca aproximativ 1 din 100 de femei experimenteaza menopauza inainte de varsta de 40 de ani, iar 1 din 1000 de femei, inainte de 30 de ani.
  • 75% dintre femeile aflate la menopauza sufera de bufeuri, iar 80% dintre acestea le au timp de 2 ani.
  • Menopauza tine in medie 7 ani.

Si dupa randurile de mai sus, ai impresia ca viata ta ia sfarsit odata cu instalarea menopauzei. Gresit! E doar o alta etapa! In care, e adevarat, trebuie sa ai mai multa grija. Foarte importante sunt acele mici, dar semnificative, schimbari ale stilului de viata.

Atentie la ce mananci! Alimentatia trebuie echilibrata cu multe legume, fructe – in special rosii care sunt bogate in antioxidanti -, multe lactate si branzeturi cu putine grasimi si sare, carne cu masura si multe seminte si fructe oleaginoase bogate in vitamina E.

Si incearca pe cat posibil sa elimini sau sa consumi extrem de rar:

  • Va acutiza senzatia de oboseala si ceata cerebrala, si va permite kilogramelor sa se acumuleze.
  • Daca vrei ca bufeurile sa scada in intensitate, trebuie sa consumi cat mai putina. Asa diminuezi si din problemele cu somnul.
  • Nu ajuta deloc in lupta cu kilogramele care vin „de niciunde”.
  • Mancare condimentata. Creste intensitatea bufeurilor.
  • Carne grasa. Contribuie la luarea in greutate si la starea de oboseala.

Ai grija la hidratare: consuma chiar peste 2 litri de apa pe zi si fa multa miscare de orice fel: mers pe jos, bicicleta, fitness, pilates. Te va ajuta la mentinerea tonusului psihic si a formei fizice.

Mastrelle® Meno I, aliatul in lupta cu simptomele menopauzei

Mastrelle® Meno I, capsule este un produs complex si inovativ care calmeaza simptomologia specifica menopauzei.

Beneficii

  • Mai putine bufeuri si transpiratii nocturne
  • Te ajuta sa dormi mai bine si sa fii mai calma si mai relaxata.

In perioada de instalare a menopauzei, combinatia dintre Cimicifuga racemosa si Vitex agnus-castus are efecte pozitive asupra bufeurilor, transpiratiilor nocturne si tulburarilor de somn.

Rhodiola rosea amelioreaza semnificativ anxietatea, stresul si alte stari emotionale negative, iar melisa induce instalarea unei stari de relaxare si calm, necesara restabilirii echilibrului emotional.

Vitamina B6 este deseori denumita vitamina „antistres” deoarece reduce efectele negative ale stresului asupra sistemului nervos, ajutand la reglarea somnului si a bunei dispozitii.

Mod de administrare: 1-2 capsule pe zi, timp de 3-6 luni, in functie de raspunsul organismului si de evolutia manifestarilor.

Efectele benefice ale produsului apar dupa circa doua saptamani de la inceperea administrarii.