Cum să-ți îngrijești pielea și tenul după 50 de ani

Cum să-ți îngrijești pielea și tenul după 50 de ani

Pielea are nevoie de atenția noastră la orice vârstă, dar mai ales după 50 de ani, când începe să-și piardă din strălucire și elasticitate. Chiar dacă trecerea anilor își pune amprenta asupra ei, există câteva soluții care te ajută să încetinești procesul îmbătrânirii, să reduci din riduri și să ai un ten luminos.

Menopauza este una dintre etapele vieții care provoacă multe modificări. Scăderea nivelului de estrogen din organismul femeii afectează pielea: aceasta este uscată, lipsită de fermitate, apar numeroase neplăceri la nivel cutanat și la nivelul mucoaselor.  De asemenea, menopauza provoacă hipoestrogenism, accelerând astfel deteriorarea pielii. Pe lângă bufeuri, transpirații nocturne, insomnii, creșterea în greutate și iritabilitate, aceasta produce și apariția acneei, erupția cutanată, pigmentarea pielii și formarea ridurilor.

Sfaturi pentru îngrijirea pielii și a tenului după 50 de ani

  • Hidratează-te! 
  • Curăță zilnic pielea! Pe măsură ce trec anii, pielea devine mai uscată. Soluția potrivită este utilizarea produselor de curățare cu actiune delicată, care hidratează intens și au efect antirid.
  • Folosește creme cu protecție solară! Astfel, poți preveni și petele de vârstă de pe față, mâine și piept. Dacă le ai deja, poți folosi produse exfoliante, care diminuează celulele moarte ale pielii.
  • Ai grijă de mâinile tale! Pentru a diminua aspectul ridurilor, folosește, de mai multe ori pe zi, o cremă hidratantă pentru mâini, iar atunci când folosești produse de curățare sau alte substanțe, poartă mănuși.
  • Consumă fructe și legume colorate! Bineînțeles, aspectul și sănătatea pielii vin și din ceea ce consumi. Elimină zahărul și dulciurile. De asemenea, este bine să introduci în alimentație și soia, este bogată în izoflavone, compuși ce acționează ca un fel de estrogen în organism. 
  • Elimină stresul! Acesta poate face pielea mai sensibilă și uscată. Pentru a-l diminua, poți face yoga, exerciții de respirație sau să meditezi. 
  • Fă sport! Pe lângă faptul că îți tonifică musculatura, activitățile fizice te scapă de stres și stimulează circulația. 
  • Odihnește-te suficient! 
  • Spune NU fumatului! Acesta produce apariția ridurilor faciale. 
  • Schimba rutina de îngrijire a feței. Folosește o cremă specială pentru fiecare moment al zilei, dimineața sau seara, care să hidrateze puternic tenul, să redea fermitatea și elasticitatea pielii. Poți alege produse pe baza de acid hialuronic sau colagen și elastină, care restructurează și au efect intens antirid. De asemenea, poți introduce în rutina de ingrijire un ser remodelant și restructurant cu textura ușoară și mătăsoasă, ce pătrunde rapid în piele până la nivelul celor mai profunde straturi ale acesteia.
  • Extinde aceasta grijă pentru tot corpul: imediat după baie, dar și pe parcursul zilei, când îți simți pielea uscată folosește loțiune hidratantă sau un ulei de corp.
  • Iar în cazul în care îți simți pielea extrem de uscată, fă-ți o programare la medicul dermatolog.

Abia după 50 de ani, multe femei încep să acorde o atenție mai mare pielii. Îngrijirea acesteia este importantă la orice vârstă, de aceea, este neapărat nevoie de construirea unei rutine zilnice de îngrijire. O piele sănătoasă și luminoasă chiar și după 50 de ani este rezultatul atenției noastre asupra nevoilor și schimbărilor ce apar odată cu trecerea anilor. 

Cauzele durerilor menstruale
Cauzele durerilor menstruale
CITEȘTE ARTICOLUL
Sfaturi pentru sănătatea articulațiilor
Sfaturi pentru sănătatea articulațiilor
CITEȘTE ARTICOLUL
Cum să-ți îngrijești pielea și tenul după 50 de ani
Cum să-ți îngrijești pielea și tenul după 50 de ani
CITEȘTE ARTICOLUL
Stil de viață sănătos la menopauză
Stil de viață sănătos la menopauză
CITEȘTE ARTICOLUL
Feminitate Pura