Cauzele durerilor menstruale

Cauzele durerilor menstruale

O parte din ciclul menstrual este reprezentată de durerile menstruale (dismenoree). Acestea apar înainte sau în timpul menstruației, iar intensitatea lor variază, pentru unele femei disconfortul este minim, iar pentru altele foarte mare. Durerile pot fi resimțite în partea inferioară a abdomenului sau a spatelui, iar crampele pot dura 15-30 de secunde, cu o frecvență de una sau patru contracții la fiecare 10 minute. În cazul durerilor menstruale severe, crampele pot dura mai mult de 90 de secunde și cu o frecvență mai mică de 15 secunde. În cazul durerilor prea intense, specialiștii recomandă consultul ginecologic.

Durerile menstruale afectează cu predilecție femeile cu vârste cuprinse între 15 – 25 de ani și apar în proporție de 50% dintre acestea. Cele mai intense dureri au loc în următorii doi ani după prima menstruație. Acestea pot scădea în intensitate pe măsură ce înaintezi în vârstă sau pot înceta definitiv după prima naștere. 

Pe perioada unui ciclu menstrual, mușchiul numit uter se contractă în mod regulat. Pe durata menstruației, aceste contracții se intensifică, astfel ajutând la eliminarea mucoasei endometriale. Durerile apar în urma contracțiilor care au loc la nivelul uterului din cauza prostaglandinelor (hormoni).

Riscul de a avea dureri menstruale crește în astfel de cazuri:

  • Pubertatea a început timpuriu.
  • Femeile cu vârstă până în 30 de ani.
  • Sângerările menstruale nu sunt regulate.
  • Fluxul menstrual este abundent.
  • Nu faci activități fizice.
  • Fumezi.
  • Ești stresat, în depresie sau anxios.
  • Ai ținut anumite diete de slăbire.

Pe lângă durerile menstruale, te poți confrunta și cu 

  • Dureri de cap;
  • Stări de greață;
  • Amețeală;
  • Tulburări digestive;
  • Dureri de spate;
  • Dureri la nivelul sânilor.

Pe lângă medicamentele sau tratamentele recomandate de către medic, poți încerca și următoarele remedii pentru diminuarea durerilor:

  • Pune o sticlă de apă caldă în partea inferioară a abdomenului;
  • Fă o baie caldă;
  • Fă exerciții în mod regulat;
  • Redu stresul și factorii care-ți provoacă stresul;
  • Evită consumul de tutun și alcool;
  • Odihnește-te suficient;
  • Consumă legume și fructe;
  • Evită consumul de alimente sărate și cafea;
  • Fă yoga;
  • Masează abdomenul și spatele.

Durerile menstruale diferă în funcție de vârstă și stilul de viață. Ai grijă de tine, ca să fie bine.

Cauzele durerilor menstruale
Cauzele durerilor menstruale
CITEȘTE ARTICOLUL
Sfaturi pentru sănătatea articulațiilor
Sfaturi pentru sănătatea articulațiilor
CITEȘTE ARTICOLUL
Cum să-ți îngrijești pielea și tenul după 50 de ani
Cum să-ți îngrijești pielea și tenul după 50 de ani
CITEȘTE ARTICOLUL
Stil de viață sănătos la menopauză
Stil de viață sănătos la menopauză
CITEȘTE ARTICOLUL
Feminitate Pura