Ce faci ca sa dormi bine la menopauza?

Ce faci ca sa dormi bine la menopauza?

Bufeuri, transpiratii nocturne, stari de iritabilitate, depresie, insomnii… Sunt simptome cu care femeile se confrunta la menopauza si carora incearca sa le faca fata, chiar daca uneori intensitatea lor este atat de puternica incat simt ca viata le-a fost data complet peste cap.

La starea continua de nervozitate (si uneori disperare) contribuie foarte mult si lipsa somnului sau imposibilitatea de a avea un somn neintrerupt si odihnitor. Peste jumatate dintre femeile la menopauza sufera de insomnie, iar de vina sunt, evident, fluactuatiile hormonale specifice acestei perioade, mai exact nivelul scazut de estrogen, hormonul care ajuta la inducerea somnului.

In functie de durata, insomnia poate fi acuta (dureaza mai putin de o luna) sau cronica (dureaza peste o luna). Din punct de vedere al severitatii, insomnia poate fi usoara (se manifesta aproape in fiecare noapte, dar nu afecteaza viata sociala sau profesionala), moderata (se manifesta in fiecare noapte si afecteaza viata sociala sau profesionala) si severa (se manifesta in fiecare noapte si afecteaza calitatea vietii).

Adormi usor si te trezesti bine

Pentru a adormi usor, este bine sa urmezi cateva sfaturi:

  • Daca esti fumatoare, cel mai bine ar fi sa renunti sau macar sa nu fumezi inainte de culcare.
  • Nu bea cafea cu cel putin 3 ore inainte de a te baga in pat.
  • Consuma suficiente lichide pe parcursul zilei.
  • Daca obisnuiesti sa dormi la pranz, cel mai bine ar fi ca asta sa se intampla inainte de ora 17.00. Ba mai mult, daca poti, indicat ar fi chiar sa renunti la acest obicei.
  • Creeaza-ti o rutina inainte de culcare. Astfel, iti vei pregati organismul pentru somn.
  • Daca insomnia te viziteaza din cand in cand, atunci iti recomandam Bien Dormir Forte. Prin combinatia de extract uscat de passiflora, mac californian si melatonina, contribuie la reducerea timpului necesar pentru a adormi si la atenuarea tulburarilor de somn. Poti lua o capsula pe seara daca lucrezi pe timp de noapte sau in conditii de iluminare artificiala, daca schimba fusul orar, ai o perioada super incarcata sau te confrunti cu o oboseala cronica. De asemenea, BienDormir Forte este recomandat si persoanelor varstnice, la care secretia fiziologica de melatonina este redusa.
  • In cazul in care insomnia ta este cronica, iti recomandam Bien Dormir Rapid. Prin continutul sau de extract uscat de valeriana, passiflora si mac californian, produce o stare de relaxare necesara instalarii somnului, imbunatateste calitatea acestuia, asigurand functionarea organismului in conditii optime. Bien Dormir Rapid vine in sprijinul persoanelor care au tulburari ale duratei si calitatii somului, insomnii cauzate de starile de neliniste, stres sau tensiune nervoasa.
  • Pentru calmarea bufeurilor, transpiratiilor nocturne si starilor de iritabilitate, iti recomandam Mastrelle Meno I. In perioada de instalare a menopauzei, combinatia dintre extractele de Cimicifuga racemosa si Vitex agnus-castus are efecte pozitive asupra bufeurilor, transpiratiilor nocturne si tulburarilor de somn. Extractul de Rhodiola rosea amelioreaza semnificativ anxietatea, stresul si alte stari emotionale negative, iar melisa induce instalarea unei stari de relaxare si calm, necesara restabilirii echilibrului emotional. Vitamina B6 este deseori denumita vitamina „antistres” deoarece reduce efectele negative ale stresului asupra sistemului nervos, ajutand la reglarea somnului si a bunei dispozitii.